Overclock.pl » Testy i recenzje

Wpływ pamięci masowej na wydajność w grach - HDD vs. SSD [Prima Aprilis]2012-04-01 00:20:00 |  Michał Lytek (Michael)  Tomasz Cugowski (tomcug)

Wpływ pamięci masowej na wydajność w grach - HDD vs. SSD [Prima Aprilis] W życiu każdego gracza przychodzi taki moment, kiedy ilość posiadanej przestrzeni dyskowej okazuje się już niewystarczająca. Wszak lubimy instalować coraz to nowsze gry, posiadać kilka systemów operacyjnych, czy też przechowywać niezliczone ilości danych wszelkiego rodzaju. Właśnie wtedy wybieramy się na zakupy, celem "dozbrojenia" naszego komputera w kolejne dyski twarde. Jak zapewne wiecie, pojemność jest w tym przypadku tylko połową sukcesu. Równie ważnym parametrem jest szeroko pojęta wydajność, od której zależy przykładowo czas wczytywania map w ulubionych produkcjach.

To jednak nie wszystko, gdyż wraz z systemem Windows 8 swój rynkowy debiut będzie miał ReFS. Możecie się zastanawiać, co takiego oznacza ten tajemniczy skrót. Już wyjaśniamy. Jest to nowy system plików, zaprojektowany jako następca popularnego NTFS. Jedną z najważniejszych cech ReFS jest udoskonalone wsparcie dla dysków SSD, co w końcu pozwala na pełne wykorzystanie ich potencjału. W efekcie możemy spodziewać się nie tylko przyspieszonego wczytywania gier, ale także delikatnego wzrostu ilości klatek na sekundę! Jak dużo możemy więc zyskać? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć już wkrótce, tak więc zapraszamy do lektury!

Artykuł przygotowany z okazji Prima Aprilis :)

Nawigacja

 
  Pierwsza
  • XFX
  • Intel Corporation
  • Cenowarka.pl
  • Seagate
  • Aquatuning.pl
  • Asus
  • Enermax
  • BenQ
  • Gigabyte
  • Zotac
  • Cooler Master
  • Chieftec