Overclock.pl » Testy i recenzje » AMD Mantle - szczypta konsoli w pececie

Testy wydajności2014-03-20 22:22:00 |  Piotr Urbaniak (gtxxor)

Battlefield 4 - płynność animacji

AMD Mantle

AMD Mantle

Zgodnie z zapowiedziami, zastosowanie AMD Mantle przyniosło wzrost liczby wyświetlanych klatek na sekundę. Uzyskane wartości nie zaszokowały, ale z pewnością dobrze prognozują na przyszłość.

Pewną niewiadomą pozostają pomiary wykonane w rozdzielczości 1280x720 pikseli, przy zastosowaniu akceleratora HD 7970. Wyniki zaskoczyły nas dużą losowością i wysokimi amplitudami liczby wyświetlanych klatek na sekundę. Niemniej, warto napomknąć że najkorzystniejsza próba dla DirectX, zwróciła nam wyższe odczyty aniżeli analogiczny rezultat u Mantle.

 

Battlefield 4 - jakość grafiki

AMD MantleAMD Mantle
AMD MantleDX11AMD MantleMantle

Wbrew powszechnej opinii, zastosowanie AMD Mantle nie wpływa w jakikolwiek sposób na jakość wyświetlanego obrazu. Detale otoczenia są szczegółowe i próżno szukać "nadprogramowych" rozmyć. Nie stwierdziliśmy również braków wśród efektów cząsteczkowych, czy pogorszonej jakości poszczególnych filtrów.

Oczywiście, nie ma mowy o jakiejkolwiek poprawie w kwestii oprawy audiowizualnej. Battlefield 4 uruchomiony w środowisku Mantle zapewnia jakość analogiczną do "dajrekiksowego" pierwowzoru.

Thief - płynność animacji

AMD Mantle

Thief jako gra stworzona na dość leciwym Unreal Engine 3. Nie jest tytułem przesadnie eksploatującym nowoczesne komputery. Nie przeszkodziło to testowanemu API w pokazaniu "pazura". Mantle po raz kolejny wysunęło się na prowadzenie, aczkolwiek spektakularnego sukcesu znów nie ujrzeliśmy.

Nawigacja

Pierwsza Następna  
  Następna Ostatnia
  • Chieftec
  • Cenowarka.pl
  • Asus
  • Seagate
  • XFX
  • Zotac
  • Gigabyte
  • Aquatuning.pl
  • Enermax
  • Intel Corporation
  • Cooler Master
  • BenQ