Testy wydajności2014-03-20 22:22:00 | Piotr Urbaniak (gtxxor)
Battlefield 4 - płynność animacji
Zgodnie z zapowiedziami, zastosowanie AMD Mantle przyniosło wzrost liczby wyświetlanych klatek na sekundę. Uzyskane wartości nie zaszokowały, ale z pewnością dobrze prognozują na przyszłość.
Pewną niewiadomą pozostają pomiary wykonane w rozdzielczości 1280x720 pikseli, przy zastosowaniu akceleratora HD 7970. Wyniki zaskoczyły nas dużą losowością i wysokimi amplitudami liczby wyświetlanych klatek na sekundę. Niemniej, warto napomknąć że najkorzystniejsza próba dla DirectX, zwróciła nam wyższe odczyty aniżeli analogiczny rezultat u Mantle.
Battlefield 4 - jakość grafiki
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Wbrew powszechnej opinii, zastosowanie AMD Mantle nie wpływa w jakikolwiek sposób na jakość wyświetlanego obrazu. Detale otoczenia są szczegółowe i próżno szukać "nadprogramowych" rozmyć. Nie stwierdziliśmy również braków wśród efektów cząsteczkowych, czy pogorszonej jakości poszczególnych filtrów.
Oczywiście, nie ma mowy o jakiejkolwiek poprawie w kwestii oprawy audiowizualnej. Battlefield 4 uruchomiony w środowisku Mantle zapewnia jakość analogiczną do "dajrekiksowego" pierwowzoru.
Thief - płynność animacji
Thief jako gra stworzona na dość leciwym Unreal Engine 3. Nie jest tytułem przesadnie eksploatującym nowoczesne komputery. Nie przeszkodziło to testowanemu API w pokazaniu "pazura". Mantle po raz kolejny wysunęło się na prowadzenie, aczkolwiek spektakularnego sukcesu znów nie ujrzeliśmy.